Waar wij voor staan

Herle is een VMBO-school in Heerlen waar we je LEREN LEREN, LEREN LEVEN en LEREN KIEZEN. Je kunt bij ons onderwijs volgen op VMBO: basis, kader, gemengd of TL-niveau.

Een veilig leer- en leefklimaat

Om goed te kunnen leren, vinden we het belangrijk dat je je prettig voelt op school. Een veilig leer- en leefklimaat staat bij ons dan ook voorop. Dit betekent voor jou, dat:

• Herle een kleinschalige school is en goed bereikbaar is;
  • Herle duidelijke afspraken maakt over wat op school mag;
  • Herle de pauzes van onderbouw en bovenbouw gescheiden houdt.

Leren leren

LEREN LEREN is bij Herle belangrijk. We leren je verantwoordelijkheid te dragen voor jouw eigen leerresultaten. Persoonlijke aandacht voor jou is hierbij het uitgangspunt. Leren leren betekent voor jou, dat:

• Je examen kunt doen op basis, kader, gemengd of TL-plus niveau;
    • Je kunt doorstromen naar het niveau dat het beste bij jou past;
    • Je in verschillende vakken examen op een hoger niveau kunt doen;
    • Je na schooltijd bij taal- of rekenachterstanden extra ondersteuning kunt krijgen;
    • Je Kurzweil-trainingen kunt volgen indien je dyslexie hebt.

Leren kiezen

Als jij straks een Herle-diploma hebt, heb je ook geoefend in het LEREN KIEZEN. Je leert jouw eigen keuzes te maken en hier ook verantwoordelijk voor te zijn. We helpen jou bij het leren kiezen van je eigen passie, ambitie en talent. Tijdens de opleiding kom je veel te weten over de verschillende beroepen die je later kunt gaan beoefenen, zodat je een goede keuze voor een vervolgopleiding kunt maken. Leren kiezen op Herle houdt in dat:

• Je tijdens lessen “leren leren, leren kiezen, leren leven” kunt kiezen voor een passend aanbod;

Betekenisvol leren

Leren bij Herle doe je niet alleen uit een lesboek, leren doe je altijd en overal. Wij bieden een breed aanbod van “echt” leren. Leren in de praktijk, leren buiten school, leren door te doen, leren in de echte wereld. Dat bedoelen wij met betekenisvol leren!

Leren Leven

Bij Herle willen wij jou ook LEREN LEVEN. We leren je verantwoordelijkheid te dragen voor jouw eigen gedrag en ontwikkeling. Wij helpen jou hierbij:

• Je leert over gezond leven, mediawijsheid, gezonde voeding en nog veel meer;
        • Je krijgt veel lessen van je mentor en hebt dus veel contact met hem/haar;
        • Je bespreekt je eigen ontwikkelingen en vorderingen zelf met je mentor en je ouders;
        • Indien je een persoonlijke hulpvraag hebt, krijg je hierbij individuele begeleiding.

Zo denken wij over onderwijs

Als je op ons schoolplein rondloopt, zie je een kleurrijke muurtekening. Dit is niet zomaar een mooie tekening. Je ziet in deze tekening hoe wij denken over ons onderwijs.
    Herle neemt jou aan de hand en begeleidt jou op weg naar een mooi en zinvol leven. Hierbij liggen soms valkuilen op de loer waar we als school samen met jou en je ouders een weg in zoeken. Door op Herle te leren leren, leren leven en leren kiezen, groei je uit tot een trots iemand die heeft geleerd van fouten, de eigen talenten heeft ontdekt en weet waar zijn toekomst ligt. Je hebt een waardevol diploma op zak en bent helemaal klaar om te starten aan een door jou gekozen vervolgopleiding.

Meer informatie?

Wil je graag meer weten over Herle? Kijk dan op onze website herle.bcpl.nl of stuur een mail naar info-herle@bcpl.nl. Wij geven graag antwoord op jouw vragen.